بهترین زمان برای نظافت منزل

بهترین زمان برای نظافت منزل

یک اصل همیشگی که بر سلامت روح و جسم افراد تاثیر بسیار مستقیمی دارد، نظافت می‌باشد. نظافت فقط به شخص مربوط نیست بلکه نظافت منزلی که توسط دفاتر خدمات نظافتی شیراز انجام می‌گیرد، یکی از اصول اساسی و مهم است. نظافت منزل همیشه یک عمل وقت گیر بوده که باید وقت بسیار زیادی صرف آن گردد. البته وقت گیر بودن آن به این معنا است که به تنهایی یا به شخصه خودتان کار را انجام دهید، اما مهم‌ترین دغدغه‌ای که بسیاری از خانم‌ های خانه‌دار با آن درگیر هستند، آن است که بهترین زمان نظافت منزل کی می‌باشد؟ باید حتما دستورالعمل‌های خاص را برای زمان‌بندی نظافت در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم تا در مورد نظافت منزل و بهترین زمان برای نظافت صحبت کنیم امیدواریم مطالب مفید فایده واقع شده باشند.

اهمیت نظافت منزل بر جسم و روح فرد

همه ما تأثیر نظافت را بر زندگی شخصی‌مان به چشم دیده‌ایم و آگاه هستیم. بسیاری از محققان و پژوهشگران هم به این نتیجه رسیده‌اند، که روش‌ های اصولی نظافت همانند: جاروبرقی کردن، تی کشیدن در سلامتی اشخاص تاثیر بسیار مستقیمی خواهد داشت. تازه‌ترین یافته‌های پزشکان نمایانگر این موضوع است که برخی فعالیت‌های خانه داری در حفظ سلامت قلب و ایجاد سلامت در میان افراد بسیار موثر است. افرادی هم که به خدمات نظافتی در شیراز مشغول هستند، قطعاً از این قاعده مستثنا نبوده‌اند و با انجام فعالیت‌ ها به راحتی سلامت خود را تضمین می‌کنند. حرکاتی نظیر بالا و پایین آمدن از پله‌ها، جارو کردن، نظافت حیاط و راه پله‌ها هر کدام از این کارها نوعی ورزش نامحسوس هستند، که سلامت قلب و عروق را حفظ می‌نمایند. گذشته از تاثیر تمیزی و نظافت بر جسم، تاثیر بسیار مستقیمی هم بر سلامت روان افراد خواهد داشت و به طرز عجیبی استرس فرد را کاهش خواهد داد.

بهترین زمان برای نظافت منزل

 

بهترین زمان‌ های نظافت منزل از نظر شرکت‌ های خدماتی شیراز

سوال یا دغدغه‌ ای که بسیاری از افراد یا خانم‌ های خانه دار برای نظافت منزل خود با آن مواجه می‌شوند، زمان یا تایمی است که برای نظافت لازم و ضروری می‌باشد. شرکت خدماتی در جواب افراد زمان خاصی را در نظر گرفته‌اند، از نظر آنها این تایم برای افراد در هر منزلی متفاوت است. منزلی با رفت و آمد و تردد بالا نیاز به نظافت روزانه و منزلی با تردد کمتر نیاز به نظافت هفتگی یا ماهانه دارد. در ادامه به بررسی زمان‌های مهم نظافت می‌پردازیم.

نظافت منزل روزانه

منظور از نظافت روزانه اموراتی نظیر شستشوی ظروف، مرتب کردن تخت، شستن لباس‌ها و دستمال کشیدن روی کابینت‌ها است. این نظافت یکسری کار های روتین و روزمره را می‌پذیرد و نیاز نیست که یک نظافت کلی و اصولی انجام شود. زیرا همه ما روزانه مطابق با عادت یکسری کار های اضافی را انجام خواهیم داد. بسیاری از افرادی که توانایی انجام فعالیت‌ های نظافتی را ندارند، می‌توانند از دفاتر خدمات نظافتی شیراز کمک بگیرند آنها با ارائه نیرو های باتجربه و کاربلد به شما در این امر کمک شایانی خواهند کرد.

نظافت منزل هفتگی

اصولا در آخر هفته یا جمعه‌ها همه افراد خانواده در منزل هستند و دور هم جمع می‌شوند. علاوه بر اینکه یک دورهمی و تعطیلات خوبی را می‌گذراندند، یک نظافت اساسی را هم می‌توانند داشته باشند. با نظافت منزل در آخر هفته می‌توان یک هفته عالی و تمیز را پیش رو داشت. بهتر است تمام بار نظافت را بر دوش مادر خانواده نیاندازیم، چون این کار نهایت بی انصافی است. برنامه‌ای که برای نظافت هفتگی منزل چیده می‌شود، شامل گردگیری تمامی مبل‌ها، تمیز کردن اجاق گاز و مایکروفرها، از رده خارج کردن مواد غذایی تاریخ گذشته و گردگیری مبلمان می‌باشد. همه این امور به وسیله شرکت‌ های خدماتی شیراز هم صورت می‌گیرد، پس می‌توان از آنها کمک خواست.

نظافت منزل ماهانه

نظافت منزلی که به صورت ماهانه انجام می‌گیرد، اصولا خیلی اساسی‌تر  و کلی‌تر از نظافت‌های  روزانه و هفتگی خواهد بود. در این نظافت موضوعاتی نظیر تمیز کردن نقاط پرت خانه، ضدعفونی و تمیز کردن حمام و دستشویی‌ها،  تمیز کاری لوستر های سقفی و غیره را باید مدنظر قرار گیرد. این امورات باید به وسیله اشخاص یا فردی که در محیط منزل هستند و یا بر خانه اشراف دارند انجام شود. حال اگر فرد به دلیل بیماری یا ضعف جسمانی قادر به انجام کار های نظافتی نبود، می‌تواند آنها را به بهترین شرکت‌ خدماتی شیراز بسپارد.

نظافت منزل چند ماه یکبار

شاید برای افرادی که حساسیت به تمیز کاری دارند نظافت ماهانه کاری دور از تحمل باشد، اما در بسیاری موارد نیاز به تمیز کاری روزانه نیست و افراد آن را باید موکول به نظافت چند ماهه کنند. این اضافه شامل تمیز کردن هود، شستن پرده‌ های حمام، تمیز کاری پشت بام و شستن پتو‌ها و تشک‌ها و بسیاری دیگر از موارد خواهد شد. همانطور که از نام آن برمی‌آید نظافت ماهانه و چند ماهه یکبار امورات یکسانی را در بر خواهد گرفت.

بهترین زمان برای نظافت منزل

نظافت در ساعت کم مصرف برق

یکی از بهترین زمان‌ هایی که باید به نظافت منزل پرداخت ساعت‌ های قبل از شروع شب است. زیرا ساعت‌ های ابتدایی شب ساعت اوج مصرف می‌باشد و هیچ گونه نظافتی باید انجام گیرد، منظور از هیچگونه نظافت وسایل برقی است. زیرا دستگاه‌ های الکتریکی همانند جاروبرقی، اتو و دیگر وسایل، مصرف برق بالایی خواهند داشت و همین امر موجب اتلاف انرژی خواهد شد. بنابراین اگر شما یا هر کدام از نیرو های ماهر شرکت‌ خدماتی شیراز وظیفه نظافت منزل را به عهده دارد باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

نکات مهم در زمان نظافت منزل

در انجام نظافت رعایت یک سری نکات به شما کمک بسیار خوبی خواهد کرد این نکات عبارتند از :

  • هنگام تمیز کاری حتما از سخت‌ترین و کور ترین نقطه سالن اتاق تمیز کاری نکنید، زیرا با خستگی اول کار مواجه خواهید شد.
  • از شوینده‌ های باکیفیت بهره ببرید.
  • هنگام نظافت بچه‌ها را از محل دور کنید تا کار شما را طولانی‌تر نکنم.
  • زمان یا اوقات نظافت را به تعویق نیندازید زیرا بار نظافت چندین برابر خواهد شد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *